niedziela, 5 kwietnia 2009

Triquetra

Symbol TRIQUETRA (łac. tri=trzy quetrus=opanowany) posiada kilka znaczeń, które zwykle odwołują się do liczby "3". W religii wikańskiej obrazuje zasadę "Cokolwiek zrobisz, wróci to do Ciebie z potrójną siłą". W religii chrześcijańskiej owołuje się do Świętej Trójcy, a okrąg w który wpisana jest triquetra podkreślać ma jej jedność. Dla Celtów znak ten symbolizował trzy siły natury: ziemię, wodę i ogień (Celtowie nie uznawali czwartej siły).

W moim naszyjniku do srebrnej triquetry przytwierdziłam dodatkowo 3 elementy o beczułowatym kształcie: duży, piękny fasetowany rodonit, kryształ górski oraz ażurowy, srebrny koral.

Z pamiętnika rzemieślnika: wykorzystałam srebro prób 925, 930 oraz 999, obręcz oraz symbol zlutowałam, a następnie złączyłam ze sobą owijając całość cienkim srebrem. Wszystko tworzy zwartą, stabilną konstrukcję. Ostatnim krokiem było zoksydowanie naszyjnika, przetarcie go oraz wypolerowanie.


4 komentarze:

UNIKAT Karolina Karbowska pisze...

cudny ten wypleciony przez Ciebie symbol:) Wspaniały naszyjnik:)))
Pozdrawiam Martuś:***

UNIKAT Karolina Karbowska pisze...

Droga Marto u mnie na blogasku czeka na Cibie wyróżnienie:)))) Zapraszam:***

Marta Chrzanowska pisze...

Jejku Karolciu, dziękuję Ci ślicznie :*. Czuję się wyróżniona :-D

Anhedonya pisze...

piękny :)))